14 febrero 2007

BENVIDO a VENTO NAS XESTAS

CHEGAS ONDE PODES ATOPAR : CONTOS É OUTRAS COUSAS DA COMARCA DOS ANCARES.

POL, ARANZA, VILAMEIXE. VAL, PIÑEIRA, SIXIREI, E OUTRAS ALDEAS DAS QUE POUCA XENTE ACORDASE

gaiteiros

CO TEU RECORDO, SI O DEIXAS, FAREMOS XUNTOS CAMIÑOS DE LEMBRANZAS

http://galicia360.fiestras.com/

Quero facer do Concello de Baralla eixe dos aconteceres, mentres, non atope tempo pra outras aldeas, outros concellos. Direi ceibe de complexos, as cousas com as penso, gusten ou non , falarei co corazon, no vento nas xestas, nos salguiros, nos toxos, cos aires do pasado, coa gratitud que lle teño a miña terra, inda que non me deu pra comer.

Falarei sin complexos en galego, do que del me acordo, tamén en castelán.

Dende os tempos antigos o Concello chamouse Neira de Xusá, non sei se foi por Tello de Neira. Hoxe chamase Baralla.

Hoxe chamase Baralla. ?Cal foi a razón do cambio? Tiñan dereito a facelo. Fixeronno logo de escoitar os argumentos de todos?Xa esta feito! ?Quen o fixo? As novas autoridades? ou foron os comerciantes, tendeiros, xastres, carpinteiros, ganadeiros, homes e mulleres?

?Lembranrose dos tempos pasados? E para maior desfeita, cheos de poder esmagador en nome do chamado progreso, desfixeron o campo das feiras e festas, maxinaron e fixeron unha plaza maior doutras terras, e donde vianse nogais e castiñeiros, vense olivos sin olivas, ?milagre!

O´ Ricobo, noutros tempos, tiña hastra truitas, muitos fomos a elas, hoxe non vamos nin a pisifactoria.

As truitas dos rios foronse a cabalo dos sonos, por riba dos purines, ou que sei eu, pero foronse, ...se non o credes preguntaille o Pepe do Caleiro, ou Domingo da Fanteira, Paco da Fonte, as xentes de Pol e tamen de Aranza, que senon o saben, intuyenlo, eu aprobeito pra mandarbos unha aperta, a ti Pepe pra tua muller, pra os teus fillos, Xan é Ruben o´bon gaiteiro, e tamen pra ti Xosé que ben acordo do que me dixeches, naquela ocasion, na porta da iglesia "a relixión xa non e o que era" é verdá Xosé, nada e o que era, pra ben ou pra mal ...o millor dito, xa nada e o que era,...o que foi

Os que fixeron as desfeitas adicolles eu, versos de Curros Enriquez, Mirand´ó Chau pra que podan entender.


Dios' non atopando
Cousa en qu' entreterse,
Farto d' estar sólo
Cavilando sempre
En forxar cadeas,
Traballos e pestes;

A razón buscando
Y-a causa en que pende
Que tan poucas almas
Pol-as portas ll'entren,
D'o seu paradiso
Deixand'os verxeles,
Saleu de apaseo

y ... para otro día más...

No hay comentarios: